Semintele care iti salveaza inima si reduc colesterolul

Consumate ca atare, in diverse mancaruri sau sub forma de remedii, semintele de dovleac, de in si cele de floarea-soarelui tin la distanta bolile de inima si ofera doza de energie de care are nevoie organismul.


Semintele de dovleac imbunatatesc circulatia sangelui. Folosite inca din cele mai vechi timpuri in scopuri terapeutice, semintele de dovleac nu sunt doar o gustare satioasa, ci si un bun „medicament“ oferit de natura impotriva bolilor cardiace. Bogate in vitamine (A, B, C), minerale (fosfor, calciu, potasiu, fier si magneziu), proteine si acizi grasi Omega-3, ele reduc nivelul de colesterol „rau“, impiedica depunerea lui pe vasele de sange si imbunatatesc circulatia sangvina. Pentru prevenirea afectiunilor cardiace fitoterapeutii o cura de o luna cu seminte de dovleac. Consuma zilnic in jur de 80 de seminte crude. Tratamentul il poti urma de doua-trei ori pe an.

Semintele de in reduc colesterolul „rau“. Stiai ca in micile seminte de in se gasesc de doua ori mai multi acizi grasi Omega-3 decat in peste? Intrucat contin in vitamine, minerale, fibre si fitoestrogeni (compusi care se gasesc in plante), semintele previn formarea cheagurilor de sange, reduc colesterolul „rau“ si scad valoarea tensiunii arteriale. Poti sa elimini riscul de aparitie a bolile cardiovasculare daca iei cate una-doua capsule cu seminte de in pe zi, timp de o luna. Comprimatele cu pulbere de in se pot procura din magazinele naturiste. Ca sa profiti de beneficiile acestor seminte, le poti adauga in salate, consuma ca atare sau cu iaurt.

Semintele de chia, bune pentru hipertensiv. Cu un gust asemanator cu cel al nucilor, semintele de chia completeza cu succes lista alimentelor care aduc beneficii sanatatii inimii. Contin acizi grasi Omega-3, minerale (de cinci ori mai mult calciu decat laptele), fibre si protein, de aceea pot fi considerate super-alimente. Adaugate in salate sau in cerealele cu lapte, semintele au grija de sanatatea vaselor de sange si sunt de ajutor in caz de hipertensiune. Ele se gasesc atat in magazinele naturiste, cat si in supermarketuri.

Semintele de floarea-soarelui te energizeaza. Vitaminele (A, E, K), mineralele (fosfor, potasiu, fier) si acidul linoleic din compozitia semintelor de floarea-soarelui au proprietati energizante. In plus, scad nivelul grasimilor din sange si normalizeaza tensiunea arterial, ajutand la prevenirea crizelor cardiace. Consuma zilnic 100 g de seminte de floarea-soarelui neprajite. In stare cruda, semintele isi pastreaza mult mai multe din substantele nutritive si au si un continut mai mic de sare.