8 obiceiuri matinale la care trebuie sa renuntam o data pentru totdeauna

In general, noi, oamenii, scapam greu de vechile tabieturi, si de aceea facem multe lucruri care ne dauneaza, in special dimineata, deoarece in aceasta parte a zilei nu avem timp de pierdut. Bei cafea sau mananci lapte cu cereale? Aceste obiceiuri nu sunt tocmai potrivite pentru a incepe ziua.

Iata care sunt cele 8 obiceiuri care ne dauneaza, in special in prima parte a zilei:

1. Incepe ziua cu un dus
In fiecare zi ne confruntam cu diverse probleme. Potrivit unui doctor de la Universitatea Harvard, dusul de dimineata face ca noi sa gasim mai usor solutii pentru unele probleme, deoarece ne ajuta creierul sa fie mai activ si sa nu ne lasam distrasi de alti factori externi. Dusul de dimineata permite creierului sa genereze idei noi si neobisnuite. De aceea, este bine sa nu omiti sa faci dusul de dimineata.

2. Dusul fierbinte
Din cauza ca apa fierbinte ne relaxeaza si ne face sa ne bagam inapoi in pat, specialistii recomanda, ca in prima parte a zilei sa facem un dus rece. Acesta are mai multe avantaje, precum: te revigoreaza, stimuleaza activitatea creierului, iti intareste sistemul imunitar, si bineinteles, tot specialistii asigura ca un dus rece pe zi, ne ajuta si sa pierdem usor din greutate (aprox 4 kg/an).

3. Pierzi prea mult timp verificand telefonul
Retelele sociale sunt printre primele motive pentru care oamenii isi verifica telefonul dimineata. Modul in care ne petrecem ziua depinde, in mare parte, de cum ne petrecem dimineata. Asadar, nu iti mai pierde timpul uitandu-te la ce fac altii, citindu-le comentariile etc. Mai bine da muzica la maxim si pregateste-ti un mic dejun sanatos si gustos! Rasfata-te!

4. Pierzi prea mult timp alegand cu ce sa te imbraci!
Cate ore iti pierzi dimineata intrebandu-te: “Oare cu ce sa ma imbrac azi?”. Exista destul haos dimineața, pentru care nu ai timp, asa ca nu fa situația mai rea decat este, cautandu-ti hainele. Pentru a face alegerea mai usoara, poti scadea varietatea hainelor pe care le ai in dulap. Steve Jobs purta blugi legendari și camasa neagra, nu pentru ca economisea bani, ci pentru ca timpul sau era pretios.

Creeaza o zona speciala in dulapul unde plasezi doar hainele pe care le porti la lucru. Dacă ai un cod de imbracaminte care te face sa porti o jacheta neagra si o camasa alba, pastreaza numai jachete negre și camași albe in aceasta zona. Verifica regulat garderoba si elimina lucrurile pe care nu le mai porti.

5. Cerealele de la micul dejun
O porție obisnuita de cereale (50 g) contine aproximativ 4 linguri de zahar. O cantitate mare de zahar, consumat dimineata, cauzeaza o infuzie cu insulina in ssnge, iar atunci cand efectul dispare, se instaleaza oboseala. Laptele, iaurtul si fructele proaspete atunci când sunt adaugate la cereale sunt, de asemenea, nesanatoase, deci este mai bine să stai departe de ele.

Este mai sanatos sa mananci o felie de pizza la micul dejun, spre exemplu, decat un castron de cereale. Pizza contine proteine, grasimi și carbohidrati, necesare pe tot parcursul zilei. Cu toate acestea, este important sa nu mananci mai mult de o felie.

In afara de pizza, poti manca omleta, branza de vaci sau o carne care nu contine prea multa grasime.

6. Spalatul pe dinti
După ce ai mancat, smaltul dintilor devine vulnerabil, mai ales dacă ai mancat fructe, datorita faptului ca acestea conțin acid citric. Ceea ce ar trebui să faci in schimb este sa va clatiti apa si sa indepartezi resturile de mancare cu ata dentara. Incearca sa iti speli dintii numai dupa 30 de minute dupa ce ai mancat.

7. Cafeaua
Cafeaua neagra imediat dupa trezire face ca nivelul cortizolului sa creasca, ceea ce duce la anxietate. Si daca bei cafeaua pe stomacul gol, te poti alege cu o gastrita. Cercetarile arata ca cel mai bun moment pentru a bea prima ceasca de cafea este dupa 3 sau 4 ore dupa trezire. Cu toate acestea, dacă nu poti rezista, adauga puțin lapte sau smantana. In acest fel se vor reduce efectele dure ale bauturii asupra stomacului.

8. Faci patul imediat ce te-ai dat jos din pat
Cand iti faci patul imediat dupa ce te trezei, creezi un mediu bun pentru acarienii de praf, deoarece umiditatea pe care corpul ti-a lasat-o in cearceafuri pe timpul nopții nu are sansa de a se evapora. Oamenii de știinta recomanda mutarea completa a paturii de pe saltea, pentru a lăsa cersaful sa se usuce.

Stim ca este extrem de dificil sa renunti la toate obiceiurile proaste. De aceea este mai bine să le renunti treptat. Noi am decis să renuntam la verificarea telefonului dimineata. Tu?